EWIWE DigiLev
Prior knowledge influences learning outcomes, but how exactly is an open question. We examine the learning processes in the context of fractions in depth in order to clarify the basis for adaptive teaching offerings.
Objectives
- obtain reliable and systematic knowledge about the longitudinal connections between individual prior knowledge and learning trajectories
- Design of instruments for digital learning progress diagnostics in the area of fraction calculations
Funding
2020-2024, Haushaltsmittel
Bezug zu weiteren Projekten
EWIWE DigiLev greift die Ergebnisse des Promotionsprojekts EWiWE, das Constanze Schadl an der LMU München abgeschlossen hat, auf und entwickelt das Vorhaben in Verbindung mit digitaler Lernverlaufsmessung mittels Plattform Levumi weiter.
Projektbeteiligte Personen
- Dr. Constanze Schadl
- Prof. Dr. Anke Lindmeier
- Kooperation mit Morton Bastian, Prof. Dr. Andreas Mühling, IPN – Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik und Universität Kiel
Projektbezogene Publikationen
- Schadl, C. & Lindmeier, A. (2022). Modeling symbolic proportional reasoning skills from low to high level within a digital setting. In C. Fernández, S. Llinares, Á. Gutiérrez & N. Planas (Hrsg.), Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (S. 387–394). PME.
- Schadl, C. & Lindmeier, A. (2023). Digital monitoring of fraction learning: Adapting a test for knowledge of fraction subconstructs. In M. Ayalon, B. Koichu, R. Leikin, L. Rubel & M. Tabach (Hrsg.), Proceedings of the 46th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (S. 155–162). PME.
- Schadl, C. (2020). Individuelle Lernvoraussetzungen für den Erwerb des Bruchzahlkonzepts. Strukturanalysen und Untersuchung der längsschnittlichen Prädiktivität. Münster: Waxmann. http://www.waxmann.com/buch4292